Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

synvillor ?

Av Anna - 2 mars 2009 20:53

Det är väldigt märkligt detta med skendräktighet ...

 Är det något mer djur i världen som också blir skendräktiga, eller är det bara hundar tro ?

Stackars Elsa ... det verkar så väldigt jobbigt.

Idag försökte hon krafsa hål i väggen för att leta eller bygga eller nåt ... Annars är det soffan med alla filtar som bäddas upp och ner och flämtandes lägger hon sig sen tillrätta för att alla valpar skall kunna få plats ... Men bara en kort stund,  snart blir hon orolig igen och vankar av och an i huset jämrandes och ser alldeles vilse ut.


Syftet att vara skendräktig är ju att de på så sätt tränar sig inför eventuellt kommande valpkullar samt att de i vilda livet kan rycka in som amma om det skulle behövas. Men det verkar verkligen som om att hon ser valpar här i soffan trots att hon varken får ha nån leksak eller ens en strumpa som låtsasvalp. När Dino eller Balto kommer för nära hennes bo morrar hon och visar med alla medel att de absolut inte är önskvärda. Stackars dem med - de kan väl inte förstå nånting ?  Eller kan de det ?

Att anledningen till att Elsa som alltid älskar när någon vill vara henne nära, nu istället skulle kunna gå i döden för att försvara "valparna" ?

De måste ju tro att hon blivit utbytt, personlighetsförändrad eller åtminstone ganska oberäknelig ... 


Den enda som hon tillåter komma nära och som även får ligga i hennes lya är Dorinda !

Kanske är det för att Dorinda är tik också och nån dag skall "lära sig" livets stora gåtor eller om det är för att hon fortfarande är så valpig inställsam och alltigenom god, glad och oskyldig ...

Jag hoppas att det snart är över för denna gången iallafall. Jag längtar efter min glada älskliga alldeles alldeles underbara Elsa igen ...

Elsa ... som i en annan värld just nu

 
 
Ingen bild

Linnea

11 mars 2009 11:58

Åh vackra hund! Underbart porträtt! =) Jag gillar skapar beskärningar av bilder, speciellt porträtt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 24 augusti 2009 22:42

Jo, vi har gjort det igen ... flyttat ! Jag vet, det var inte länge sen och jag vet att man kan tycka att jag borde väl bestämma mig någon gång ... och nu har jag gjort det !   Anledningen och mer därtill hittar ni på  Olga da Polga Doggblogg   adr...

Av Anna - 23 augusti 2009 15:14

På uppmaning av äldsta dottern, har jag nu bytt enkätundersökning ! Jag har tyckt att det varit väldigt intressant att se vad det är för olika hundraser som "besökt" min blogg - så det var lite mot min vilja att byta och ni som röstade blev fler den ...

Av Anna - 21 augusti 2009 16:54

Jag tycker att Dorinda är så väldigt lik sin vackra mor MultiCH.Py`s Pelopia på denna bild ... men det kanske bara är jag ;-)     ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:40

-"Hallå, jag försöker faktiskt vila lite här ! Ta bort dem matte !"   - "Så där ja, äntligen lite lugn och ro." ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:36

 Plötsligt dyker de upp - dessa små Italienaransikten ! Likt en gök i ett gökur, eller som Piff och Puff ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards