Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Anna - 10 mars 2009 19:32

Igår vår idag vinter ...


Balto roade sig själv ute i hagen, eftersom Elsa fortfarande "ligger i valpsäng". Han sprang även en egen runda ute i kvarteret ... Plötsligt när jag vände mig om såg jag honom galopperande ute på gatan - med sin filt hängandes över ryggen !  Den halkade snart av honom och låg kvar i snön, medan Balto var försvunnen ... men plötsligt såg jag honom i full galopp lysande röd mot den vita snön - det var riktigt vackert -  men det är inte det jag helst vill - ha honom springandes gatlopp i kvarteret ! Efter en kvart hade han fått nog, det blev väl lite kyligt utan filten kan jag tänka ...


Bilden nedan är fotad lite senare på dagen när han återigen röjer runt i hagen - ni får föreställa er en filt på honom så kan ni ana hur det såg ut de första sekunderna av hans frispring ;-)

Balto bus


Dino och Dorinda sprang under lite mer sansade former i hagen hemma

Dino bus


Dorinda också rödrävslik

Dorinda rödräv


Vi har ju naturligtvis också gått de vanliga rundorna tillsammans. Elsa visade prov på att hon gott och väl skulle kunna vara med i Robinson på teve eller åtminstone Wild Kids. Så fort vi stannade till började hon gräva efter överlevnadsproviant i den djupa snön, tillexempel rötter ...

blivande robinsondeltagare ?


Dino provsmakade också ... Dino provsmakar



snönos


Balto håller vakt medan de andra söker efter mat. kan vi gå vidare nu ?

Av Anna - 10 mars 2009 19:03

Sol var det som sagt igår ... katterna njöt ute i solen och hundarna sökte solstrålar inomhus ...

katt ute hund inne



Av Anna - 10 mars 2009 16:17

Igår var det lite vår, nästan iallafall ... solen strålade in genom fönstret men utomhus var det kallt. Dino vår lille solkatt fann genast den bästa platsen - på husses axel ;-)

Dino solkatt

Skapa flashcards