Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Anna - 5 maj 2009 18:11

I morse regn, hagel och gräsätande ... på eftermiddagen solsken och vitsippor !ur Sound of Music ?


På något vis påminner den här bilden mig om filmen "Sound of Music".

Jag tillhör inte dem som sett den flera flera gånger, utan det var då - när jag var liten som jag såg den senast. Men bilden av "höga alper", grönt gräs och blå himmel fick mig plötsligt att tänka på den...

Julie Andrews ( hette hon väl ? ) får här symboliseras av Tyra ... och Elsa ...hm... ja kanske en fjällko eller något av de många barnen ... eller fanns det någon hund med i filmen, tro ?


kan det vara ur filmen, tro ?

Av Anna - 5 maj 2009 11:32

Idag är det väder !

Morgonturen inleds med gräsätning i stora lass, vilket hos mina hundar alltid sker när det är väderomslag pågång !

äta gräs al`a korna

friskt och grönt och saftigt gräs

Ju gröna, frodigare gräs desto saftigare och smaskigare !


Plötsligt är vi mitt i en hagelskur !plötslig hagelskur


De vita prickarna på asfalten är alla tusentals små hagelkorn som rasade ner över oss !

Så behöver någon en väderspåman så är det bara att anlita en expert på området - en hund ;-) De var redan väl medvetna om att detta skulle inträffa idag !

vita kulor faller från skyn



Ovido - Quiz & Flashcards