Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Snart !

Av Anna - 12 maj 2009 17:14

Det börjar närma sig tills vi åker ner till Skåne ! Bara tre dagar kvar nu ju !


Idag har hundarna fått påfyllnad av alla möjliga vaccinationer. Alla, utom Dino - till hans stora lycka behöver han inte vaccinera sig förrän i juli ;-)


Elsa har också lyckats få öroninflammation ! Stackars lillgumma ! Hon har varit lite brunkletig förra veckan och det har inte gått över efter att jag gjort rent det. Det andra har varit skärt som ett valpöra, vilket deras öron alltid brukar vara. Jag behöver sällan göra rent öronen på dem förutom bara för "syns skull" inför utställningar !

Så nu måste hon få örondroppar i tio dagar ...


Nummerlapparna till Dino och Dorinda har kommit. 17 Italienare anmälda ! Kul, undra vilka ni är ? Två av er vet jag  - Malins små älsklingar kommer ju, men annars har jag nollkoll :-))

Det gäller ju att jag kommer ihåg att packa ner stamtavlor, nummerlappar, vaccbevis och utställningskoppel bland alla födelsedagspresenter ( både Michael och Signe kommer ju vara "ett år äldre" när vi är hemma igen) , kläder, lakan medmera medmera medmera ... Och innan vi åker måste jag städa, byta marsvinsburen, kaninburen, köpa kattmat, packa ner allt jag måste komma ihåg, vattna blommor, berätta för grannen som skall ta hand om vårt zoo ( hon jobbar på djuraffären på dagarna så då passar det ju bra att hon fortsätter hos oss också ;-) ... nån som kommer på nåt mer ?

Jo just ja, sen allt som Elsa och Balto behöver ha med sig till pensionatet också ! Bäst att börja med något redan nu iallafall ...

 
 
Elin Rose

Elin Rose

12 maj 2009 21:46

VA!!? Ska dom vackra sloughisarna bo på pensionat medans ni ska på utsällning?
Nu har det nog blivit nåt fel någonstans!!
I fortsättning ska ni anmäla sloughisarna oxå för dom vill hemskt gärna följa med på utställning så det så!! Fniss Fniss
Kram

http://www.sloughi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 24 augusti 2009 22:42

Jo, vi har gjort det igen ... flyttat ! Jag vet, det var inte länge sen och jag vet att man kan tycka att jag borde väl bestämma mig någon gång ... och nu har jag gjort det !   Anledningen och mer därtill hittar ni på  Olga da Polga Doggblogg   adr...

Av Anna - 23 augusti 2009 15:14

På uppmaning av äldsta dottern, har jag nu bytt enkätundersökning ! Jag har tyckt att det varit väldigt intressant att se vad det är för olika hundraser som "besökt" min blogg - så det var lite mot min vilja att byta och ni som röstade blev fler den ...

Av Anna - 21 augusti 2009 16:54

Jag tycker att Dorinda är så väldigt lik sin vackra mor MultiCH.Py`s Pelopia på denna bild ... men det kanske bara är jag ;-)     ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:40

-"Hallå, jag försöker faktiskt vila lite här ! Ta bort dem matte !"   - "Så där ja, äntligen lite lugn och ro." ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:36

 Plötsligt dyker de upp - dessa små Italienaransikten ! Likt en gök i ett gökur, eller som Piff och Puff ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards