Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Husses födelsedag !

Av Anna - 28 maj 2009 19:05

Goda tårtor smaskade vi i oss ... dessa är från födelsedagsfikat hos "Flickorna Lundgren på Skäret"

50 - årsgodsaker


Vi alla har nog gått upp ett par kilon efter denna resa ... för guuud vilka goda bakverk och charmiga konditorier ni har där nere i Skåne ! Alla utom Dorinda som istället fått en midja efter dessa dagar. Jag börjar misstänka att det är den obligatoriska provsmakningen till frukost av katternas härligt smaskiga kattmat som är anledningen till att hon även kan kallas för "trinda Dorinda"  . För katterna fick ju vara hemma med hela huset för sig själva ( och maten ) tillsammans med marsvinen och kaninen ( och grannsusann som gav dem mat ) .

Nåväl på vägen till tårtorna tvärstannar vi bilen mitt på vägen - för vad är det vi ser ? Jo en liten Italiensk Vinthundsvalp som är ute och går ! Ojoj, här i Norrtälje är det bara Dino och Dorinda och så ser vi helt plötsligt denna ljuvligt näpna lilla varelse ! Vi kastar oss ut ur bilen allesammans till ägarnas stora förvåning och gosar och beundrar och förklarar att vi aldrig träffat på nån annan med Italienare så här huxflux !  Utom på utställningar naturligtvis. Vi tappade bort Tyras nyinköpta basker i ivern, men vad gör det, när vi fick minnas och återigen längta efter småvalpstiden  ;-) Lovelys Tosca

 
 
Vonne

Vonne

29 maj 2009 20:22

Så skoj att se en bild på lilla Tosca.
Hoppas vi möts på någon utställning i sommar
det blir ju några stycken. // Vonne på LoVolys :))

http://www-lovolys.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 24 augusti 2009 22:42

Jo, vi har gjort det igen ... flyttat ! Jag vet, det var inte länge sen och jag vet att man kan tycka att jag borde väl bestämma mig någon gång ... och nu har jag gjort det !   Anledningen och mer därtill hittar ni på  Olga da Polga Doggblogg   adr...

Av Anna - 23 augusti 2009 15:14

På uppmaning av äldsta dottern, har jag nu bytt enkätundersökning ! Jag har tyckt att det varit väldigt intressant att se vad det är för olika hundraser som "besökt" min blogg - så det var lite mot min vilja att byta och ni som röstade blev fler den ...

Av Anna - 21 augusti 2009 16:54

Jag tycker att Dorinda är så väldigt lik sin vackra mor MultiCH.Py`s Pelopia på denna bild ... men det kanske bara är jag ;-)     ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:40

-"Hallå, jag försöker faktiskt vila lite här ! Ta bort dem matte !"   - "Så där ja, äntligen lite lugn och ro." ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:36

 Plötsligt dyker de upp - dessa små Italienaransikten ! Likt en gök i ett gökur, eller som Piff och Puff ! ...

Skapa flashcards