Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 27 juni 2009 18:22

Dagarna är varma som i öknen, inbillar jag mig iallafall ;-) Hundarna gör minsta möjliga ansträngning under den varmaste tiden på dagen - men på kvällen - DÅ !


kvällsrus



Tjohoo !

solsting ?


Elsa har kul !

ökenhund


Balto med !

Baltobus !


sandhund !

Okej, du tar det hållet så tar jag det !snabba


Svansar som svajar !

vildsvinssvansar ?

Av Anna - 23 juni 2009 15:12

Elsa kontrollerar alla nysådda och växande kryddor i "örtagården" innan Dino fick för sig att gräva upp de små fröna för att se hur de såg ut, eller provsmaka kanske ... eller bara för att svalka fötterna i den mörka jorden ...

Elsa kontrollerar kryddorna


Efter Dinos lilla jordfräsande beslutade sig de övriga för att hålla vakt !

Balto och Elsa med


Hallå, passerkort krävs !

Dorinda, Elsa och Balto


Okej nu vattnar ... eh, vaktar - Dorinda kryddorna, då kan vi slappa lite ...

en liten paus kan aldrig skada


Puss i Örtagården

Puss i Örtagården !


Äh strunt i kryddorna ! Husse har lämnat tallriken obevakad !

Fritt fram !


Ute
Av Anna - 21 juni 2009 15:58

eller iallafall trollgräs med litet skogsdjur ;-) Dorinda en midsommardag


Av Anna - 21 juni 2009 15:48

Dino&Dorinda


Elsa

Sen kom åskan !

Ute
Av Anna - 21 juni 2009 15:45

... nysattacker och febertoppar är Elsa på skogspromenad

Elsa -Ain Zafir Aalin, juni-09


Ain Zafir Aalin - Elsa,juni-09


Av Anna - 20 juni 2009 19:54

foton på Dorinda  ...

Py`s Isadora-Dorinda, maj-09


Dorinda - Py`s Isadora, maj-09

Av Anna - 20 juni 2009 19:48

I väntan på att bli frisk och pigg igen och på att sommaren åter skall skina kommer här några foton från vår semester i Skåne då kvällarna var ljumma ...

Rashikas Damiano - Dino, maj-09


Dino Rashikas Damiano maj-09

Av Anna - 20 juni 2009 15:44

och jag är sjuk ... sååå tråkigt ... feber och halsont och ...  ;-)

Medan de andra är på midsommardagsbjudning denna regniga dag, skriver jag väl lite här innan jag går och lägger mig igen ...


Midsommarafton var som sig bör iallafall - sommarklänning, dans, god mat och trevligt sällskap ! Hundarna väckte en enorm uppståndelse när vi stannande till vid en hembygdsgård för att dansa runt midsommarstången ! På vägen från bilen till gården stannandes vi åtminstone sju gånger av intresserade och nyfikna människor och ännu fler som inte sa något men tisslade och tasslade om de smalbenta, exotiska, konstiga men vääldigt vackra hundarna :-)) ! Hundarna njöt av uppståndelsen och tog det som en självklarhet ;-) hihi ... de blev klappade, fotade, pussade och matade med kanelbullar.

Plötsligt ropade en kvinna ; " Ooo en sån har jag haft !  och pekade på Balto.

 - En Sloughi ?! utropade jag, faktiskt oerhört förvånad ...

 - Jaa han såg ut precis som Balto !

 - Men oj vad kul svarde jag och frågade var den kom ifrån ... men det visste hon inte för det var en omplaceringshund som de kallade för Ådi ...

- Är du säker på att det där inte är han, frågade hon mig om Balto !!?!

 - Eeh jaa det här är Balto, han är 2½ år och kommer ifrån Norge informerade jag.

 - Men, Ådi flyttade till Norge sen för vi kunde inte ha honom kvar och sen kom han tillbaka till Sverige igen och han ser precis ut så där !"

 ... hmm... kunde jag skulle jag ju visat alla valpbilder på honom, berättat om alla valppåhitt, visat stamtavlan för att försäkra henne om att detta är faktiskt inte hennes förra hund utan min Balto - the one and only ... Lite obehagligt blev det faktiskt, men hon klappade på honom lite på ryggen och Balto gav henne inte ens en blick ... säker på sin sak och jag säker på min .

Men ändock, spännande med Ådi eller Audi eller nåt, vem han är eller var... och vem hon är - kanske någon inbiten Sloughiägare som läser detta vet något ... för nyfiken blev jag ju på hur han ser ut - Baltos lookalike Ådi !


Några nya foton på Balto finns på hemsidan, men här kommer två också -

"att jämföra med" ;-)

Balto - AinZafir Badr -juni-09

i helfigur Balto-AinZafirBadr-juni-09

och i profil

Skapa flashcards