Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Lövudden Lördag - Italiensk Vinthund !

Av Anna - 28 juli 2009 12:44

Ååå vad roligt vi haft, men oooj så trötta vi är ... !

Vi har inga fantastiska resultat att skryta med, tyvärr men däremot har vi umgåtts med rara vänner och snälla vackra hundar i två dagar !

Vi kom dit på fredagskvällen tillsammans med Malin, Lotto ( Py`s Lemetto ) Tarzan ( Py`s Hestia ) och så vårat gäng ;-) Ett litet mysigt enkelrum på hotellet fylldes snabbt av alla 6 hundar och så Tyra, Malin och jag fick också plats :-))

Lördagen var det SRIVspecialen där Lottos lika eleganta och sirliga syster Py`s Lyrica blev BIR och BIS ! Tjohoo vad kul ! Lotto vann "Bästa huvud&uttryck" och övriga kommer jag inte riktigt ihåg, förlåt, men det finns att läsa på SRIVs hemsida ! Tyra och Dorinda gjorde succe i "barn med hund" där Tyra kom på andra plats ... tydligen höjdes rösterna runt om ringen att det nog är Tyra som borde visa Dorinda istället för jag  ;-) !!!


Det var så roligt att få träffa alla vänner igen ! Malin och Micke naturligtvis, Håkan och Zokii som väl blev BT-4 (?) , Erik med Fari fick vi äntligen säga hej till, och de vann unghundsklassen ( eller minns jag helt fel ? )  Michelle med Lena som fick ck, Therese och Henrik från Skogsville som vann lite här och var ;-) Catja och Gonzo, Madde med Grace  och nya bekantskaper ;-) ! Och det bästa av allt, se såå många Italienare i alla möjliga former, färger och typer ! Oerhört inspirerande och lärorikt !

Nå hur gick det då för Dino och Dorinda ? Jaa det kan man undra egentligen ;-) Dino var mycket skötsam på bordet och i ringen på lördagen ( tacktack Håkan och Zokii för att ni uppmärksammade det hihi ... )

Dinos kritik löd så som följer;  " 3 years old, typical, to high (39cm), good head, sufficient neck, sufficient topline, sufficient angulation, to straight chest, sufficient movement"  domare Elena Ukhabina Tripoli


Dorinda fick domaren att le ... hmm... " hon är lite för fet" sa hon och skrattade ;-)   ( hmm... jag vet det men hon älskar mat och vi går och går men hon blir bara ännu mer hungrig efter åt ju :-))  )


Dorindas kritik löd; "16 months, to high and to heavy, head is a bit to straight in scull, good neck, good topline, sufficient angulation, sufficient movement"  domare Elena Ukhabina Tripoli

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 24 augusti 2009 22:42

Jo, vi har gjort det igen ... flyttat ! Jag vet, det var inte länge sen och jag vet att man kan tycka att jag borde väl bestämma mig någon gång ... och nu har jag gjort det !   Anledningen och mer därtill hittar ni på  Olga da Polga Doggblogg   adr...

Av Anna - 23 augusti 2009 15:14

På uppmaning av äldsta dottern, har jag nu bytt enkätundersökning ! Jag har tyckt att det varit väldigt intressant att se vad det är för olika hundraser som "besökt" min blogg - så det var lite mot min vilja att byta och ni som röstade blev fler den ...

Av Anna - 21 augusti 2009 16:54

Jag tycker att Dorinda är så väldigt lik sin vackra mor MultiCH.Py`s Pelopia på denna bild ... men det kanske bara är jag ;-)     ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:40

-"Hallå, jag försöker faktiskt vila lite här ! Ta bort dem matte !"   - "Så där ja, äntligen lite lugn och ro." ...

Av Anna - 19 augusti 2009 11:36

 Plötsligt dyker de upp - dessa små Italienaransikten ! Likt en gök i ett gökur, eller som Piff och Puff ! ...

Skapa flashcards