Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna - 24 augusti 2009 22:42

Jo, vi har gjort det igen ... flyttat !

Jag vet, det var inte länge sen och jag vet att man kan tycka att jag borde väl bestämma mig någon gång ... och nu har jag gjort det !


Anledningen och mer därtill hittar ni på 

Olga da Polga Doggblogg


adressen är  www.olgadapolgahundar.blogspot.com 



ett ordspråk som kan stämma in även här är

"det första huset bygger du till din vän

det andra åt din fiende

det tredje bygger du till dig själv" 


Hoppas ni har lust att följa med oss på vårt flyttlass !

Kram Anna och compani


Av Anna - 23 augusti 2009 15:14

På uppmaning av äldsta dottern, har jag nu bytt enkätundersökning !

Jag har tyckt att det varit väldigt intressant att se vad det är för olika hundraser som "besökt" min blogg - så det var lite mot min vilja att byta och ni som röstade blev fler den sista tiden! Kul!

Sloughiägare ökade och kom steget före "annan Vinthundsägare" som ledde över "annan hund", "hund på önskelistan" och de som "ingen hund ville ha" ;-) Men den största delen var och förblev "Italienska Vinthundsägare" !


Nu blev det nytt - "Vilken slags mat ger du din hund" ?

Tyvärr går det bara att ge ett alternativ, jag skulle helst velat kryssa för både hemlagat + torrfoder + rester + färskfoder, beroende på säsong och matlust ;-)  men det går alltså inte ...

Ha det bra ! //Anna

Av Anna - 21 augusti 2009 16:54

Jag tycker att Dorinda är så väldigt lik sin vackra mor MultiCH.Py`s Pelopia på denna bild ... men det kanske bara är jag ;-)


Py`s Isadora - Dorinda - aug-09


Av Anna - 19 augusti 2009 11:40

-"Hallå, jag försöker faktiskt vila lite här ! Ta bort dem matte !"

Elsa, Dino&Dorindabus


- "Så där ja, äntligen lite lugn och ro."

Elsa

Av Anna - 19 augusti 2009 11:36

Dino&Dorinda - eller Piff&Puff ?

 Plötsligt dyker de upp - dessa små Italienaransikten !

Likt en gök i ett gökur, eller som Piff och Puff !

som små ekorrar Dino & Dorinda

Av Anna - 19 augusti 2009 11:29

... även om det är blött på marken !

hjälp det börjar regna !


- "Jag kände en droppe - jag kände en droppe !"

skynda in !


-"Joodå, det regnar !"

regnar det fortfarande ?


-Nej men, inte behöver vi väl gå ut ändå ? Du ser väl hur liten och ynklig jag är,  och så snälla bedjande ögon jag har här i hörnet?"

liten och ynklig ;-)

Men joodå -

plötsligt är himlen blå, men pölarna bestå ;-) !

Det gäller att försöka undvika dem !

Dorinda vill inte gå i vattenpölar

Av Anna - 19 augusti 2009 11:15

Mat är gott, särskilt i någon annans skål !


De andras mat verkar alltid mycket smaskigare än den egna, av någon anledning.

- "Okej, du får väl smaka en liten bit då ..."

mm...vad fick Elsa för god mat då tro ?


-"Det måste väl finnas nån liten smula kvar här på Baltos plats iallafall"

Baltos mat verkar också mkt godare än min !


Elsa kan konsten att äta lååångsamt ;-)när har du ätit klart egentligen ?


Bordsplaceringfinns det något gott här då, tro ?

Av Anna - 19 augusti 2009 11:07

Att sova när åskan går är hur skönt som helst, särskilt om man är tillsammans ...

Elsa&Dino sover sött


Elsa trött


Italienarmys !


regn ute sova inne


Dino&Dorinda


vill inte gå ut i regnet

Skapa flashcards